Nominatie Ron Menting

Woensdag, 22 november 2017

Aan: Organisatie Doetinchemse Sportverkiezing d.d. 10-11-2017 Wij, hengelsportvereniging De Rietvoorn Doetinchem, zouden gaarne Ron Menting voorstellen voor de nominatie vrijwilliger van dit jaar.

Ron is als jeugdcoördinator voor de jeugd t.e.m. 14 jaar zeer actief binnen onze vereniging. Daarnaast vervult hij een bestuurlijke functie. Ron is met hart en ziel met de jeugd (hengel) sport bezig ook gezien zijn bereidwilligheid voor het volgen van jeugdcursussen. In 2016 haalde Ron twee certificaten voor o.a. Viscoach en Visdocumentencontrole. Dit jaar op 28 maart jl. volgde hij ook succesvol de cursus Vismeester. Tevens is hij de grote animator voor de jaarlijkse Sportweek.

De werkzaamheden bij de vereniging bestaan naast het bestuurlijke, hoofdzakelijk uit het lesgeven in theorie en praktijk aan de jeugd. Daarnaast zijn er de clubwedstrijden, een dagje uit, een Bingo enz. Dit alles naast een drukke baan bij zijn werkgever.

Regionaal en landelijk is hij zeer actief bij o.a. jeugd demo-dagen zoals het Barbeelprojekt en diverse andere evenementen. Zijn professionele opstelling t.a.v. de hengelsport in zijn algemeenheid is zo opgevallen dat hij een verzoek kreeg om in de jeugdcommissie van federatie Midden Nederland zitting te nemen.

Ook op de basisscholen in Doetinchem weten ze Ron te vinden. Zo gaf hij al les aan basisschool De Plattenburg en de OBS De Huet. Er ligt momenteel ook al een verzoek voor 2018. Tevens worden er door Ron plannen ontwikkeld in het kader van Sportstimulering bij de basisscholen.

De gegevens van Ron:

R. Menting
Wilgenweg 10,
7031 WH Wehl
Geb. datum: 07-02-1968

Wij hopen dat Ron een serieuze kans gaat maken bij de benoeming. Voor ons is hij een echte nummer 1!

Sportvisserij Nederland is aangesloten bij de NOC/NSF..

Mvg
Ton van Aalst (voorzitter)

Willem Swaters (secretaris)