Vergunningen

Vergunning

Om in Nederland te mogen vissen heeft elke hengelaar een Vispas nodig. Deze Vispas ontvangt u automatisch als men lid wordt van een hengelsportvereniging. Er zijn verschillende manieren om lid te worden bij onze vereniging. Dit kan via het inschrijfformulier via de website of via het clubgebouw aan de Stokhorstweg 4 te Doetinchem. Openingstijden maandag van 13.00 tot 16.00 uur
Tevens via de ledenadm.: Nico Visser Tel. 0314-341214 hsvderietvoorn@kpnmail.nl

Ook kan men lid worden via de hengelsportzaken: De Hengelsportreus in Drempt, en Carpcompany in Doetinchem

Vispas

De Vispas is geldig op alle wateren zoals vermeld in de Gezamenlijke Lijst Van Nederlandse Viswateren die tot en met 2018 geldig is. Jaarlijks krijgt de lijst met viswateren indien nodig een aanvulling. De aanvullingen kan men ook vinden op de website van Sportvisserij Nederland. Deze aanvullingen dienen uitgeprint te worden anders zijn ze niet geldig.

De Vispas is alleen geldig als men ook de Gezamenlijke Lijst Van Nederlandse Viswateren kan vertonen of de 'visplanner' app downloaden via Sportvisserij Nederland voor de smartphone mobiel. Dan kun je het dikke boekje thuislaten!

De Rietvoorn
Om te kunnen vissen in ons verenigingswater (De watergangen van Sportpark Zuid) dient men in het bezit te zijn van de Vispas en lid van de Rietvoorn. Voor individuele vissers en groepen die geen lid zijn moeten een schriftelijke toestemming vragen de bij Hengelsportvereniging De Rietvoorn te Doetinchem. Deze schriftelijke toestemming bevat tevens de reglementen. Raadpleeg regelmatig de website www.rietvoorn.nl

Federatie Midden Nederland
De Federatie Midden Nederland kent een omvangrijk gebied. In de directe omgeving is dat
het stroomgebied van de Oude IJssel, maar ook vrijwel alle beken in de Achterhoek zoals: Bielheimerbeek, Keizersbeek, Boven Slinge, Schaarsbeek, Pieriksbeek, Aa-strang enz. Tevens diverse plassen zoals Stroombroek, Slingeplas, 't Hilgelo, Hambroek, Nevelhorst enz. Verder in het oosten zijn ook de Berkel en diverse beken in De Graafschap zoals de Groenlose Slinge, Eefsebeek, Leerinkbeek, Meibeek, Bolksbeek, van Heeckerenbeek, Baakse Beek, Veengoot, Groote Beek enz. opgenomen.

Vergunning vanaf de sluis bij Eefde tot de Lonnekerbrug te Enschede, alsmede de zijtak naar Almelo. Ook diverse beken ten zuiden van de Twenthekanalen zoals Bolscherbeek, Haagmolenbeek, Boven-Regge, Usselerstroom enz.