Ontmoeting vriendengroep uit Oss 22-09

Woensdag, 28 november 2018

Zaterdag 22 september, de dag na de harde storm, vond de jaarlijkse tweede ontmoeting met onze vrienden uit Oss plaats. Beide teams waren vertegenwoordigd met 12 personen.

Ze werden om 07.45 uur welkom geheten door onze voorzitter. Alvorens we begonnen met het traditionele broodje met koffie werd er 1 minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan de verschrikkelijke ramp die week in Oss waarbij 4 kinderen het leven lieten. Ook werd er stilgestaan bij de twee nog in leven zijnde gewonden, een kind en een begeleider. Vreselijk je moet er niet aan denken dat je zoiets overkomt.

Maar het leven gaat ondanks dat door en de geplande wedstrijd werd dan ook normaal gevist op de kribben aan de Barlhammerweg. De resultaten waren daar de laatste weken erg wisselend en om echt kilo´s te vangen wordt het moeilijk. De donderpadjes en de roofbleitjes doen het uitstekend mede doordat ze bijna geen natuurlijke vijanden hebben. Alhoewel het begint er op te lijken dat de snoek, de snoekbaars en de baars ook deze vissoorten gaan pakken. Dat zou goed zijn voor het evenwicht onder water anders gaan de uitheemse vissen het winnen van onze aloude bekende vissoorten.

Co had de plaatsen zo verdeeld dat er voor beide verenigingen twee zgn. kopplaatsen en eindplaatsen waren weggelegd. De kans om meer vis te vangen is dan groter. Er was een nadeel de vis toonde weinig interesse maar toch werd er door iedereen wel een visje gevangen. Ruim 26 kilo met 24 hengelaars komt toch op een gemiddelde van 1 kilo per persoon.

Dat we thuis visten gaf natuurlijk een flink voordeel net zoals de uitwedstrijd een voordeel voor de thuisspelende ploeg is. Maar Oss kent een groot aantal hengelaars die regelmatig een wedstrijd vissen en vooral en dat is ook mooi meegenomen er vissen een aantal jongeren mee en dat doet ook goed. In Brabant en dan vooral ook in Oss vissen meer hengelaars dan in onze omgeving, HSV Ons Genoegen telt ongeveer 2600 leden. Dat is een heel groot verschil met Doetinchem (bijna 1100 leden)
Net zoals andere jaren verliep de wedstrijd prima. En nog juist voordat de eerste regen ging vallen waren de meeste van ons al in het clubgebouw. De afsluiting was net als de voorgaande jaren met een BBQ en een drankje. De BBQ werd verzorgd door Henk te Broeke en dat weten we allen van Henk dat kan hij. Koken en alles wat daarbij komt kun je met een gerust hart aan hem overlaten. Vanaf deze plek is een woord van dank dan ook wel op zijn plaats. Henk bedankt.

De uitslag Doetinchem:
1.Wim Swaters met Co v. Dooren4.142 gr
2.Erwin de Roode met Hubert Schäfer3.700 gr
3.Jan Horst met Joop Siebelink sr.2.802 gr
4. Ton v. Aalst met Nico Visser1.900 gr
5. Henk Supheert met Gert Supheert1.800 gr
6.Mario Böttcher met Maarten Holterman1.215 gr
De uitslag Oss:
1.Andre Holtkamp met Rob Verheijen3.004 gr
2.Hans van de Berg met Tonnie Weijenberg2.679 gr
3.Peter van de Koolwijk met Ad Faro2.000 gr
4.Charles van Bergen met Ad Flessen1.582 gr
5.Ad Peij met Robin Peij1.012 gr

Totaal gevangen vis Doetinchem15.559 gr
Totaal gevangen vis Oss11.077 gr
De voorzitter van Oss, Ad Peij, had lovende woorden voor de ontvangst en voor de fijne genoten dag. Hij bedankt onze vereniging en hoopte dat we dit nog vele jaren zullen volhouden.
Ton van Aalst sloot af met eenieder te bedanken voor deze dag en wenste de bezoekers uit Oss een goed terugreis.
We zien elkaar weer terug op zaterdag 13 april 2019 in Oss. Tot dan.