Viswater Sportpark Zuid

Zaterdag, 23 mei 2020

Keihard hebben we gewerkt om in ons viswater op Sportpark Zuid een gedeelte klaar te maken voor de visserij met de vaste stok op “kleine” karpertjes. Overleggen met instanties, vergunningen en subsidies aanvragen , de juiste vis bestellen en een deel van de vijver inrichten voor gebruik.

Het klaarmaken voor gebruik betekende, visplaatsen inrichten, een drijvend eiland plaatsen, extra beplanting in de oevers aanbrengen en hekken in het water plaatsen. zodat de pootvis op dit deel van de vijver blijft. Ook hebben we diverse keren lelies gemaaid zodat er fatsoenlijk gevist kan worden. Er was door ons een visverbod ingesteld om de vis de gelegenheid te geven te wennen aan hun nieuwe omgeving. Er is onlangs door “Carp Care” een onderzoek uitgevoerd naar de gezondheid van het water en de vis. De uitslag van dit onderzoek was positief. Alleen maar complimenten over de vijver, de inrichting en de manier waarop wij het hadden aangepakt.
Ik bedank namens het bestuur, de leden en alle vrijwilligers die mee hebben gewerkt aan dit unieke project. Het is nu aan de gebruikers om het ook mooi te houden.
Wij hadden er een feestje van willen maken maar helaas in deze corona tijd kan dit niet. Dus vandaar deze mededeling via de mail en website.

Vanaf 1 juni 2020 is het gedeelte waar een vis verbod was ingesteld weer geopend voor de visserij op karper met de vaste stok.

Voor het deel van het viswater op Zuid dat nu is ingericht voor de vaste stok visserij op karper hebben wij om de vis en het viswater te beschermen een specifiek regelement gemaakt, wij
raden u aan deze goed te lezen.
Voor het overige water op zuid geld het bestaande regelement. Deze staat op onze website. Ter bescherming van uw en onze eigendommen wordt er regelmatig gecontroleerd door BUHA, Politie en 12 (vrijwillige) verenigingscontroleurs. Iedereen is verplicht medewerking te verlenen.

Namens het bestuur wens ik iedereen heel veel vis plezier.