Botenterrein

Paradijsje

Midden in het groen, mooi clubgebouw en terras aan het water, dat is de botenterrein van De Rietvoorn.
En als je dan ook nog eens die prachtige Oude IJssel tot je beschikking hebt dan mag je best spreken van een paradijsje waar iedere rechtgeaarde hengelsporter van gaat watertanden.

Centrale deel van de botenterrein met clubhuis opslagloodsen en botenkraan.

De beide steigers van De Rietvoorn bieden een ruime plaats aan 116 visboten. Ze zijn vanaf de wal uitstekend te bereiken middels verharde paden. Op de steigers bevinden zich verlichtingspalen zodat u ook als het nog (al) donker is geen problemen hebt met aankomst of vertrek.

Naast de botenplaats, direct achter het clubgebouw bevind zich een ruime parkeerplaats zodat u met uw spullen niet al te ver hoeft te sjouwen. De beide steigers hebben elk een loods daarin zich voor iedere botenhouder een afsluitbare kast bevind waarin hij zijn hengel- en of botenspullen kwijt kan. Ook bestaat de mogelijkheid om na afspraak wat kleinere reparaties aan boot, buitenboordmotor of onderdelen te verrichten. Heeft uw boot een plaats bij ons dan moet deze natuurlijk ook wel eens uit het water. Dat treft want sinds enkele jaren beschikt De Rietvoorn over een prima botenkraan. Maak een afspraak met Bennie Vierwind en uw boot wordt op een veilige manier voor u uit het water gehaald.

U moet er wel rekening mee houden dat boten niet langer mogen zijn dan 4,50 mtr. en dat het maximum hijsgewicht 1000 kg. bedraagt. Is uw boot eenmaal uit het water dan is het ook mogelijk deze 's winters bij De Rietvoorn op de wal te stallen. Echter vanaf 31 mei tot ca. eind september dienen alle boten of in het water te liggen of van het terrein verwijderd te zijn. Dit in verband met het onderhoud van het terrein.

Zoals u ziet hebben we het allemaal goed voor elkaar en dat vooral dank zij onze mensen van de Botencommissie die echt bergen werk verzetten. Maar ook u als botenhouder kunt natuurlijk uw steentje bijdragen aan het instandhouden van zo'n unieke accomodatie. Gebruik steiger en opstallen alsof ze van u zelf zijn en respecteer de inzet en volg de aanwijzingen op van de vrijwilligers die het allemaal mogelijk maken.