Vergunningen

Vergunning

Om in Nederland te mogen vissen heeft elke hengelaar een Vispas nodig. Deze Vispas ontvangt u automatisch als men lid wordt van een hengelsportvereniging. Er zijn verschillende manieren om lid te worden bij onze vereniging. Dit kan via het inschrijfformulier via de website of via het clubgebouw aan de Stokhorstweg 4 te Doetinchem. Openingstijden maandag van 13.00 tot 15.00 uur
Inlichtingen via de ledenadministratie:
hsvderietvoorn@kpnmail.nl

Ook kan men lid worden via de hengelsportzaak: Hengelsport Doetinchem Carpcompany, Zonnebloemstraat 2-4 7004 EB Doetinchem of via de website van Sportvisserij Nederland Direct lid worden

Vispas
De Vispas is geldig op alle wateren zoals vermeld in de Gezamenlijke Lijst Van Nederlandse Viswateren of in de visplanner als u deze app op uw smartphone heeft geplaatst.
De Vispas is alleen geldig als men ook de Gezamenlijke Lijst Van Nederlandse Viswateren kan tonen of de 'visplanner' app downloaden via Sportvisserij Nederland voor de smartphone mobiel. Dan kun je het dikke boekje thuislaten!

De Rietvoorn
Om te kunnen vissen in ons verenigingswater (De watergangen van Sportpark Zuid) dient men in het bezit te zijn van de Vispas en lid bent van de Rietvoorn. Voor individuele vissers en groepen die geen lid zijn moeten schriftelijk toestemming vragen bij Hengelsportvereniging De Rietvoorn te Doetinchem. Deze schriftelijke toestemming bevat tevens de reglementen.
Raadpleeg regelmatig de website www.rietvoorn.nl
Federatie Midden Nederland
De Federatie Midden Nederland kent een omvangrijk gebied. In de directe omgeving is dat
het stroomgebied van de Oude IJssel, maar ook vrijwel alle beken in de Achterhoek zoals: Bielheimerbeek, Keizersbeek, Boven Slinge, Schaarsbeek, Pieriksbeek, Aa-strang enz. Tevens diverse plassen zoals Stroombroek, Slingeplas, 't Hilgelo, Hambroek, Nevelhorst enz. Verder in het oosten zijn ook de Berkel en diverse beken in De Graafschap zoals de Groenlose Slinge, Eefsebeek, Leerinkbeek, Meibeek, Bolksbeek, van Heeckerenbeek, Baakse Beek, Veengoot, Groote Beek enz. opgenomen.

Vergunning vanaf de sluis bij Eefde tot de Lonnekerbrug te Enschede, alsmede de zijtak naar Almelo. Ook diverse beken ten zuiden van de Twenthekanalen zoals Bolscherbeek, Haagmolenbeek, Boven-Regge, Usselerstroom enz.