De Rijn Verbindt Swimway Oude IJssel!

Maandag, 13 mei 2024

Agenda item De Rijn Verbindt website / Tagesordnungspunkt Der Rhein Verbindet website

Nederlands/
Niederländisch

Duits/Deutsch

Datum evenement/Veranstal-tungsdatum

25 mei 2024

25. Mai 2024

Plaats / Ort

Doetinchem

Datum en tijd(en) / Datum und Uhrzeit(en)

25 mei 2024

09.00 uur - 16:00

25. Mai 2024
09.00-16.00 Uhr

Volledige adresgegevens/ Vollständige Adressdaten

Stokhorstweg 4, Doetinchem, Nederland

Stokhorstweg 4, Doetinchem, die

niederlande

Beschrijving evenement/ Eventbeschreibung

Kom kijken bij Swimway Oude IJssel!

25 mei gaan de onderzoekers van Sportvisserij Nederland samen met sportvissers vissen op de Oude IJssel
op en rondom het terrein van Hengelsportvereniging De Rietvoorn in Doetinchem.
De gevangen vissen worden ter plaatse voorzien van een zender waarna ze weer worden vrijgelaten. Met het aanwezige meetnetwerk én de gezenderde vissen brengen de onderzoekers in beeld hoe de (trek) vissen zoals de gigantische meerval, roofblei en winde de rivier gebruiken. Met deze kennis doen de onderzoekers aanbevelingen om de Oude IJssel om en he
t leefgebied van de vissen aldaar te verbeteren.
Naast dat je kunt zien hoe de onderzoekers te werk gaan, worden er tijdens het even
ement meerdere presentaties gegeven over het onderzoeksprogramma met alle ins en outs over het project Swimway Oude IJssel.

Swimway Oude IJssel is een samenwerking tussen Waterschap Rijn en IJssel, Landesfischereiverband Westfalen und Lippe, Hengelsportfederatie Midden Nederland, Sportvisserij Nederland  en de lokale Hengelsportverenigingen.
Dit evenement wordt mede gefinancierd door InterReg, De Rijn Verbindt.

Wil jij komen kijken en misschien wel een gigantische meerval zien?

Kom dan 25 mei naar Doetinchem.

Meld je wel eerst even per mail aan via
kolfschoten@sportvisserijnederland.nl voor dit bijzondere en leerzame evenement.

Ps. Nog niet genoeg van al die vissen? Vlakbij is nog een leuk evenement: Samen met waterschap Rijn en IJssel kun jij naar vissen in de vistrap bij Doesburg komen kijken.

Samenvatting/ eine Zusammenfassung

Voor het project De Rijn Verbindt organiseert Sportvisserij Nederland 25 mei een speciaal evenement in Doetinchem op de oever van de Oude IJssel. De vissen die tijdens deze dag door sportvissers worden gevangen worden voorzien van een zender om een beter beeld te krijgen van hoe vissen deze rivier gebruiken en wat er beter kan. Kom kijken, luister naar de presentaties over het onderzoeksprogramma van het project Swimway Oude IJssel en misschien zie jij wel een gigantische meerval of een andere bijzondere vangst.