Ontmoeting Oss 14-4-2018

Maandag, 16 april 2018

Oss wint met gemak in de Maas Ja, ja onze vrienden uit Oss wisten ook dit jaar te winnen. En hoewel enkele van ons goed mee konden bleek het verschil na afloop toch groter dan verwacht. De Maas stroomde erg hard op zaterdag 14 april. Zo hard zelfs dat korven tot 140 gram nodig waren om een vis te vangen. En dan ineens zonder dat je het in de gaten had viel de stroom weg.

Een uitzonderlijk mooie rivier met al zijn bijzonder weetjes. Hele mooie windes werden er gevangen wel tot 3 kilo per stuk en ook een aantal brasems met een goed gewicht. Uiteindelijk was het eindresultaat van Oss dat ze 59.675 kilo vis hadden gevangen en Doetinchem 35.550 kilo. De grote winnaars kwamen uit Oss dat waren Claudio Vissers en Erwin van Engelen met 19.775 kilo. Gezegd moet worden dat een van hun alleen al aan de 15 kilo zat dus zo verschillend was het nu ook weer.
Peter van de Koolwijk en zijn maat Paul Teunissen werden tweede van de ploeg uit Oss met 12.200 kilo en de derde plek was voor Theo Hartogs en Andre Holtkamp met 10.375 kilo.
Noemenswaardig was dat het eerste koppel van Doetinchem t.w. Christian en Hubert zich tussen de eerste twee van Oss nestelden nl. met 14.950 kilo. Willem en Rene haalden 8.500 kilo binnen gevolgd door Co en Gert met 6.000 kilo.
Ook dit keer weer een fijne ontmoeting waarbij Joep ons verwelkomde. Eeen koffie met brood ging er goed in. Daarna snel naar de dichtbij gelegen Maas. We mochten de auto’s tijdelijk achter ons zetten en dat was wel heel erg prettig. Ook mochten we met de auto naderhand onze spullen ophalen.
Na afloop was er weer een gezellig samenzijn met als laatste de traditionele BBQ. Ditmaal verzorgd door Bjorn. We namen afscheid van een groep vrienden die uiterst gastvrij waren. In september wordt de return gevist in Doetinchem.
Na een dankwoord van Joep en Ton keerden we huiswaarts met een heel goed gevoel. Wat verder opviel dat er bij de nieuwelingen van Oss wat meer jeugd aanwezig was en dat lijkt ons voor de hengelsport heel goed. Als afsluiting nog de melding dat we helaas door omstandigheden maar met 12 deelnemers uit Doetinchem waren terwijl Oss met 18 mensen deelnam.
Hopelijk hebben we in Doetinchem zeker 16 deelnemers van ons aan de waterkant.